|
||||||||||
|
GårdlaugetGårdlauget skal sørge for, at vores gårdhave fungerer - at der er tilstrækkeligt med containere til skrald, at anlægget bliver vedligeholdt, at der bliver ryddet sne om vinteren, at den fælles kloakering fungerer, at der foreligger et regelsæt for brug af anlægget, osv. Gårdlauget er bundet af tinglyste vedtægter udformet af kommunen. Gårdlauget er altså ansvarlig for, at tingene bliver gjort. Sig velkommen til de nye beboereGårdlauget har lavet en enkelt lille, printvenlig velkomst til karréens tilflyttere. Udskriv den meget gerne og del den ud. Velkommen til Skt. Pauls Plads Karréen! Økonomien og arbejdskraftenAlle karréens beboere betaler via deres husleje til gårdens drift. Disse penge administreres af gårdlauget. Det årlige budget er godt 50.000 kr, hvoraf hovedparten går direkte til vedligeholdelse af gårdhavens faciliteter. Gårdlaugets arbejde er vidtgående baseret på beboernes frivillige arbejde. Alternativet er at gårdlauget skal købe en lang række serviceydelser, hvilket vil mangedoble beboernes betaling til gårdens drift. Gårdlaugets bestyrelse organiserer en række "havedage", hvor vi mødes og sammen "passer haven". BestyrelsenLauget består af repræsentanter for ejerne af karréens ejendomme. I hver ejendom vælges der derfor hvert år en repræsentant og en suppleant til gårdlaugsbestyrelsen. Gårdlaugets bestyrelse pr 4/12-2023 er sammensat således (suppleanter i kursiv):
Bestyrelsen kan kontaktes direkte på eller - bedre - gennem din lokale repræsentant. Bestyrelsens arbejdeDer afholdes jævnlige bestyrelsesmøder - se referater her.
Hvert år i april har gårdlauget ordinær generalforsamling - se indkaldelser, referater, regnskaber, mm. her.
Gårdlaugets CVR og bank
|
|||||||||
|